Maastricht Aachen Airport B.V.

Aviation news & information concerning Maastricht Aachen Airport
User avatar
Cargolouk
Posts: 2013
Joined: 28 Oct 2017, 17:13
Been thanked: 116 times

These users thanked the author Cargolouk for the post:
huyskens85m
Kind Regards.
Louk

The sky is the limit … but the opportunities are unlimited!
mstbun
Posts: 126
Joined: 25 Oct 2017, 20:05
Has thanked: 556 times
Been thanked: 15 times

Kind regards
Ronald
mstbun
Posts: 126
Joined: 25 Oct 2017, 20:05
Has thanked: 556 times
Been thanked: 15 times

Kind regards
Ronald
mstbun
Posts: 126
Joined: 25 Oct 2017, 20:05
Has thanked: 556 times
Been thanked: 15 times

https://www.cargoforwarder.eu/

Interview with Jos Roeven
Kind regards
Ronald
mstbun
Posts: 126
Joined: 25 Oct 2017, 20:05
Has thanked: 556 times
Been thanked: 15 times

https://www.nieuwsbladtransport.nl/luch ... tar-cargo/

Overslag MAA piekt door komst Qatar Cargo
LUCHTVRACHT
Maastricht Aachen Airport (MAA) verwacht voor dit jaar een vrachtoverslag van 130.000 ton te bereiken, een nieuw record voor de Limburgse luchthaven. Die verwachting spreekt een optimistisch luchthavendirecteur Jos Roeven uit aan de hand van de vervoerscijfers over mei en juni.

Over de twee laatste maanden steeg het vervoer met respectievelijk 15% en 60%, zegt hij. In totaal leverden de twee maanden een volume op van 25.500 ton. ‘Daarmee hebben wij het verlies goedgemaakt van de eerste maanden van dit jaar’. Over het eerste halfjaar komt de overslag uit op grofweg 63.000 ton, waarbij de getruckte vracht nog even buiten beschouwing is gelaten.
Komst Qatar Airways Cargo
‘Indien wij deze lijn vasthouden, kunnen wij aan het einde van dit jaar een nieuw record van 130.000 ton melden’, onderstreept Roeven. De luchthavendirecteur schrijft het succes onder meer toe aan de komst van Qatar Airways Cargo op de luchthaven. De luchtvaartmaatschappij, de grootste vrachtvervoerder van de wereld, voert nu wekelijks 20 vrachtvluchten uit op Maastricht Airport, aldus Roeven. ‘Daarbij zijn de zogeheten payload-restricties door de kortere landingsbaan van MAA beperkt gebleven.’
Verder is Emirates Skycargo met drie vrachtvluchten in de week teruggekeerd op MAA. Ook heeft de Limburgse luchthaven in verband met de coronacrisis veel vrachtcharters afgehandeld met medische goederen.
Kind regards
Ronald
jbosch1985
Posts: 2
Joined: 23 Apr 2018, 19:02

Ik heb een vraag aan jullie. Kan iemand mij vertellen over een nieuwe start- en landingsbaan op MAA,

Dit stukje had ik laatst gelezen:

De nieuwe start- en landingsbaan op Maastricht Aachen Airport (MAA) wordt pas in het najaar van 2021 aangelegd en niet begin volgend jaar zoals eerder werd aangekondigd.

Ik kan nergens iets vinden van een plan of een tekening.
berg
Posts: 9
Joined: 28 Oct 2017, 21:42
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Betreft gewoon de regulaire renovatie/ onderhoud van de bestaande start- en landingsbaan. :( ;)
mstbun
Posts: 126
Joined: 25 Oct 2017, 20:05
Has thanked: 556 times
Been thanked: 15 times

Kind regards
Ronald
User avatar
FLYMST.NL
Site Admin
Posts: 1465
Joined: 25 Oct 2017, 14:13
Been thanked: 36 times

MAASTRICHT AIRPORT - Maastricht Aachen Airport (MAA) verwacht als enige Nederlandse luchthaven dit jaar winst te maken. Hoewel de passagierscijfers zijn ingestort, wordt dat grotendeels gecompenseerd door het gestegen vrachtvervoer. Het Limburgse vliegveld rekent op een toename van het cargovolume met 23 procent ten opzichte van 2019.
Maastricht Airport verwacht nu een winst van 250.000 euro over het hele jaar. Hoewel de luchthaven daardoor geen aanspraak maakt op de NOW-regeling, zal de directie daar vermoedelijk niet wakker van liggen. Het is een knap resultaat om in deze tijd zwarte cijfers te schrijven. Om dat voor elkaar te krijgen wordt er wel bezuinigd, zo is in een voortgangsreportage aan de provincie te lezen.

“De verwachting over heel 2020 bedraagt 137.000 ton gevlogen vracht. Dit is een verwachte toename van 23 procent ten opzichte van 2019”, meldt de luchthaven. Daarnaast worden er 80.000 passagiers verwacht, ten opzichte van 436.000 passagiers in 2019. Nu Corendon de vluchtuitvoering weer heeft opgeschort, vliegt alleen Ryanair nog met passagiers op Maastricht (vanuit Bari en Alicante).

Dat het vrachtvervoer zo goed gaat, komt mede doordat er veel vrachtcapaciteit in de buik van passagiersvliegtuigen is weggevallen. Daardoor is er veel vraag naar zogeheten full freighters. Zij hebben sinds de uitbraak van de pandemie grote hoeveelheden medische hulpmiddelen vervoerd en zullen naar verwachting ook een belangrijke rol vervullen bij het distribueren van coronavaccins.
Source: www.luchtvaartnieuws.nl
None of the above information may be copied without written confirmation of FLYMST.NL
Post Reply