Maastricht Aachen Airport B.V.
- Neplev
- Posts: 638
- Joined: 25 Oct 2017, 19:44
- Has thanked: 445 times
- Been thanked: 2439 times
Quarterly results compared.
..................pax.........freight
2016
Q1...........19.399.........25.452
Q2............79.512........11.304
Q3............49.188..........6.560
Q4............28.463.........17.164
Year total..176.562.........60.480
2017
Q1.............18.504........15.516
Q2..............55.860........16.325
Q3..............67.256........22.215
..................pax.........freight
2016
Q1...........19.399.........25.452
Q2............79.512........11.304
Q3............49.188..........6.560
Q4............28.463.........17.164
Year total..176.562.........60.480
2017
Q1.............18.504........15.516
Q2..............55.860........16.325
Q3..............67.256........22.215
ABC wilde daarop eerst naar Maastricht Aachen Airport verhuizen. Dat vliegveld viel echter af omdat het papierwerk rond de verlengde start- en landingsbaan nog niet op orde was. ABC Nederland-manager Henk-Jan van Keulen liet toen weten dat zijn Russische bazen niet te spreken waren over de communicatie vanuit Maastricht.
'Ze hadden de Russen een beetje moeten pamperen, op de hoogte moeten houden', aldus Van Keulen. 'We hoorden niets.' ABC besloot daarop met 12 vluchten naar het vliegvel0d in Luik te verhuizen. Schiphol behield er 10.
Uit de volkskrant van vandaag
'Ze hadden de Russen een beetje moeten pamperen, op de hoogte moeten houden', aldus Van Keulen. 'We hoorden niets.' ABC besloot daarop met 12 vluchten naar het vliegvel0d in Luik te verhuizen. Schiphol behield er 10.
Uit de volkskrant van vandaag
- Jesse
- Posts: 514
- Joined: 27 Oct 2017, 15:23
- Has thanked: 1066 times
- Been thanked: 1000 times
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20171101_ ... aven-beek/Fouten gemaakt bij vergunning Maastricht Aachen Airport
BEEK - Er zijn fouten gemaakt bij de nieuwe vergunning voor vliegveld Maastricht Aachen Airport (MAA). Het zogeheten luchthavenbesluit zou vorige week worden verleend, maar dat ging op het laatste moment niet door.
Bepaalde cijfers die gebruikt zijn om de geluidseffecten te meten kloppen niet, blijkt nu. Dat schrijft minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat aan de Tweede Kamer. Berekeningen moeten daarom worden overgedaan. Begin december zal dan duidelijk worden of het vliegveld in Beek in aanmerking komt voor de nieuwe vergunning waar al een jaar op wordt gewacht.
Cruciaal
Met het luchthavenbesluit wordt het mogelijk dat zware vrachtvliegtuigen die ook de oceaan over kunnen op Beek gaan vliegen. Dit omdat de landingsbaan dan in de volledige lengte gebruikt kan worden. Voor de exploitatie van de noodlijdende luchthaven - eigendom van de provincie - is dit cruciaal.
Urgentie
In de Kamerbrief schrijft Van Nieuwenhuizen hierover: ‘Vanuit de provincie en de luchthaven is de urgentie benadrukt om zo spoedig mogelijk duidelijkheid te krijgen. Uiteraard deel ik deze urgentie gelet op de grote economische belangen voor de regio en de luchthaven. Gezamenlijk is geconcludeerd dat naast snelheid ook zorgvuldigheid van cruciaal belang blijft, mede gezien de belangen en zorgen van omwonenden.’
Onderzoek
Onlangs werd duidelijk dat er bij een vergunning voor Lelystad Airport met verkeerde cijfers was gerekend. Daarop besloot toenmalig staatssecretaris Sharon Dijksma om ook de vergunning voor MAA nog niet te verlenen en eerst te onderzoeken of hier dezelfde fouten zijn gemaakt. Dat is nu dus het geval gebleken.
JesseV wrote: ↑01 Nov 2017, 11:48https://m.limburger.nl/cnt/dmf20171101_ ... aven-beek/Fouten gemaakt bij vergunning Maastricht Aachen Airport
BEEK - Er zijn fouten gemaakt bij de nieuwe vergunning voor vliegveld Maastricht Aachen Airport (MAA). Het zogeheten luchthavenbesluit zou vorige week worden verleend, maar dat ging op het laatste moment niet door.
Bepaalde cijfers die gebruikt zijn om de geluidseffecten te meten kloppen niet, blijkt nu. Dat schrijft minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat aan de Tweede Kamer. Berekeningen moeten daarom worden overgedaan. Begin december zal dan duidelijk worden of het vliegveld in Beek in aanmerking komt voor de nieuwe vergunning waar al een jaar op wordt gewacht.
Cruciaal
Met het luchthavenbesluit wordt het mogelijk dat zware vrachtvliegtuigen die ook de oceaan over kunnen op Beek gaan vliegen. Dit omdat de landingsbaan dan in de volledige lengte gebruikt kan worden. Voor de exploitatie van de noodlijdende luchthaven - eigendom van de provincie - is dit cruciaal.
Urgentie
In de Kamerbrief schrijft Van Nieuwenhuizen hierover: ‘Vanuit de provincie en de luchthaven is de urgentie benadrukt om zo spoedig mogelijk duidelijkheid te krijgen. Uiteraard deel ik deze urgentie gelet op de grote economische belangen voor de regio en de luchthaven. Gezamenlijk is geconcludeerd dat naast snelheid ook zorgvuldigheid van cruciaal belang blijft, mede gezien de belangen en zorgen van omwonenden.’
Onderzoek
Onlangs werd duidelijk dat er bij een vergunning voor Lelystad Airport met verkeerde cijfers was gerekend. Daarop besloot toenmalig staatssecretaris Sharon Dijksma om ook de vergunning voor MAA nog niet te verlenen en eerst te onderzoeken of hier dezelfde fouten zijn gemaakt. Dat is nu dus het geval gebleken.
Laten we hopen dat TCGI dit spelletje blijft meespelen. Ik had die concessie al maanden geleden terug gegeven
- Neplev
- Posts: 638
- Joined: 25 Oct 2017, 19:44
- Has thanked: 445 times
- Been thanked: 2439 times
Pipo de clouwn van groen links wil ook wat zeggen;
https://www.npo.nl/eenvandaag/02-11-201 ... T_11530026
https://www.npo.nl/eenvandaag/02-11-201 ... T_11530026