Maastricht Airport - Vliegveld Zuid-Limburg (old scans)

Aviation photos taken at Maastricht Aachen Airport
Guido
Posts: 171
Joined: 28 Oct 2017, 17:18
Has thanked: 459 times
Been thanked: 319 times

Image

Maastricht Airport februari 1992.
Air Commerce was zo'n dubieus embargo-ontwijk maatschappijtje van het Joegoslavische JAT ten tijde van de Balkanoorlog. B727-200 YU-AKE vloog in dit, ten opzichte van JAT, ietwat gewijzigd kleurenschema regelmatige vluchtelingen vanaf de Balkan naar Maastricht. Op de romp staat nadrukelijk dat de maatschappij uit Sarajevo komt.
Hier taxiet de B727-200 weer naar de 22 voor vertrek naar Joegoslavië.

Maastricht Airport February 1992.
Air Commerce was one of those dubious embargo-avoidance companies of the Yugoslavian JAT during the Balkan War. B727-200 YU-AKE flew regular refugees from the Balkan to Maastricht in this, compared to JAT, somewhat changed color scheme. On the fuselage it clearly states that the company is from Sarajevo.
Here the B727-200 taxis out to the 22 for departure to Yugoslavia.
These users thanked the author Guido for the post (total 2):
HansAir, JeroenS
Guido
Posts: 171
Joined: 28 Oct 2017, 17:18
Has thanked: 459 times
Been thanked: 319 times

Image

Maastricht Airport januari 1990.
1990, een jaar dat de Sud-Aviation Se-210 Caravelle een uitstervend ras was in Europa. Toch waren er nog een paar Europese maatschappijen die nog een paar Caravelles in dienst hadden, zoals het Deense Sterling Airways. Sterling was een chartermaatschappij en vloog met de oude beestjes voornamelijk toeristen naar het zonnige zuiden. In 1989 en 1990 had Sterling met GPA/Expressair een contract afgesloten voor het spuiten van een deel van hun B727's en Se-210's op Beek. Ik geloof dat het om 2 B727's ging en deze Se-210. Hier staat SE-210 OY-STI weer in de frisse buitenlucht na haar spuitbeurt terwijl de mannen van GPA/Expressair nog wat oneffenheden wegwerken. Lang heeft de Caravelle daarna niet meer voor Sterling gevlogen. In september 1992 werd de kist verkocht aan Serca in Colombia, alwaar de kist in april 1994 een crashlanding maakte in Malaga, Colombia, geladen met een vrachtje explosieven. Als door een wonder is de Caravelle niet geëxplodeerd, maar het was wel het einde van dit airframe, daar de Caravelle zwaar beschadigt raakte.

Maastricht Airport January 1990.
1990, a year that the Sud-Aviation Se-210 Caravelle was a dying type of aircraft in Europe. There were still a few European airlines that still operated a few Caravelles, such as the Danish Sterling Airways. Sterling was a charter company and flew mainly tourists to the sunny south with the old machines. In 1989 and 1990 Sterling had signed a contract with GPA / Expressair to spray part of their B727s and Se-210s on Beek. I believe there were 2 B727s and this Se-210. Here SE-210 OY-STI is back in the fresh air after her paint job, while the guys from GPA / Expressair are still working on some irregularities. The Caravelle did not fly for Sterling for long after that. In September 1992 the plane was sold to Serca in Colombia, where the plane crash-landed in Malaga, Colombia, in April 1994, loaded with a load of explosives. As if by a miracle the Caravelle did not explode, but it was the end of this airframe, as the Caravelle was badly damaged.
These users thanked the author Guido for the post (total 2):
HansAir, JeroenS
Guido
Posts: 171
Joined: 28 Oct 2017, 17:18
Has thanked: 459 times
Been thanked: 319 times

Image

Maastricht Airport april 1988.
Zomaar een woensdagmiddag in april 1988. Weg was al de Hispania B737-200. Maar in da house waren vlnr: Een NLM CityHopper Fokker F-27 op de viermaal daagse vlucht naar Amsterdam. Daarachter zien we de Vickers Viscount V806 van Virgin Atlantic, die dagelijks tussen London-Gatwick en Beek pendelde.
Daarachter een Transavia B737-300 die de zomerseizoens openingsvlucht naar Palma de Mallorca deed. En daarachter de LTE B757-200 die de laatste vlucht van het winterseizoen tussen Las Palmas en Beek uitvoerde. Nog verderdoor staat dan een Fokker F-27 van de NLM die tweemaal daags op en neer kachelde tussen Beek en London-Gatwick.

Maastricht Airport April 1988.
Just a Wednesday afternoon in April 1988. The Hispania B737-200 was already gone. But in da house were from left to right: An NLM CityHopper Fokker F-27 on the four times a day flight to Amsterdam. Behind it we see Virgin Atlantic's Vickers Viscount V806, which shuttled daily between London-Gatwick and Beek.
Behind it a Transavia B737-300 that did the summerseason opening flight to Palma de Mallorca. And behind it the LTE B757-200 that performed the last flight of the winter season between Las Palmas and Beek. Even further ahead is a Fokker F-27 of the NLM that flewn twice a day up and down between Beek and London-Gatwick.
These users thanked the author Guido for the post:
JeroenS
BeachCook
Posts: 112
Joined: 28 Oct 2017, 18:50
Has thanked: 32 times
Been thanked: 428 times

Image
These users thanked the author BeachCook for the post (total 3):
marcel66, Guido, DAN
___________________
Best regards from the Cook
"Some cause happiness wherever they go; others, whenever they go."
© Oscar Wilde
BeachCook
Posts: 112
Joined: 28 Oct 2017, 18:50
Has thanked: 32 times
Been thanked: 428 times

Image
These users thanked the author BeachCook for the post (total 3):
marcel66, Guido, DAN
___________________
Best regards from the Cook
"Some cause happiness wherever they go; others, whenever they go."
© Oscar Wilde
BeachCook
Posts: 112
Joined: 28 Oct 2017, 18:50
Has thanked: 32 times
Been thanked: 428 times

Image
These users thanked the author BeachCook for the post (total 4):
HansAir, marcel66, JeroenS, Guido
___________________
Best regards from the Cook
"Some cause happiness wherever they go; others, whenever they go."
© Oscar Wilde
BeachCook
Posts: 112
Joined: 28 Oct 2017, 18:50
Has thanked: 32 times
Been thanked: 428 times

Image
National Airways BE.C90 G-BMXO
2-2-1987
These users thanked the author BeachCook for the post (total 3):
HansAir, marcel66, Guido
___________________
Best regards from the Cook
"Some cause happiness wherever they go; others, whenever they go."
© Oscar Wilde
User avatar
Cargolouk
Posts: 2013
Joined: 28 Oct 2017, 17:13
Been thanked: 116 times

Simon, again nice old stuff!! :o :o 8-) 8-)
These users thanked the author Cargolouk for the post:
BeachCook
Kind Regards.
Louk

The sky is the limit … but the opportunities are unlimited!
User avatar
HansAir
Posts: 271
Joined: 29 Oct 2017, 09:14
Has thanked: 617 times
Been thanked: 74 times

Cargolouk wrote:
09 Jan 2021, 20:17
Simon, again nice old stuff!! :o :o 8-) 8-)
Fully agree !
These users thanked the author HansAir for the post:
BeachCook
Guido
Posts: 171
Joined: 28 Oct 2017, 17:18
Has thanked: 459 times
Been thanked: 319 times

Image

Maastricht januari 1995.
Op zondag 28 juni 2020 had ik eindelijk mijn eerste gelegenheid om de Royal Jordanian B787 te fotograferen op Beek, die al vrij vroeg binnenkwam. Maar het regende en om nu in een donkergrijze lucht een zwart met een beetje rood en een witte buik uitgevoerde 787 in nat weer te fotograferen...
Nee!
Terug in bed die dag vroeg ik mij af wanneer ik überhaupt wel speciaal voor één kist in de regen naar Beek gegaan ben.
Eenmaal achter de computer vanochtend begon de zoektocht. De eerste kist die ik tegenkwam was in 1985 zijnde Hispania Se-210 Caravelle EC-CIZ. En drie jaar later was dat LTE B757 EC-FTR. De foto van de Caravelle staat in dit album en van LTE heb ik onlangs de EC-EGH geplaatst.
Dus komen we uit bij nummer drie in de stromende regen, en dat was deze exoot uit Rusland, zijnde een Tu-154M van Vnukovo Airlines. De Tuup was gespoten in dit opvallende livery bij GPA/Expressair en vertrok weer op een waterkoude middag in de regen naar Moskou. Hier zien we de RA-85621 op weg naar de 22.

Maastricht January 1995.
On Sunday, June 28, 2020, I finally had my first opportunity to photograph the Royal Jordanian B787 at Beek, which arrived quite early. But it was raining and having a shoot of a darkgrey 787 in grey and rainy weather...
No thanks!
Back in bed that day I wondered when I went to Beek in the rain especially for one box in the rain.
Once behind the computer this morning the search began. The first aircraft I came across was Hispania Se-210 Caravelle EC-CIZ in 1985. And three years later that was LTE B757 EC-FTR. The photo of the Caravelle is in this album and from LTE I recently posted the EC-EGH.
So we end up at number three in the pouring rain, and that was this exotic from Russia, being a Tu-154M from Vnukovo Airlines. The Tuup was painted in this nice livery at GPA / Expressair and left for Moscow on a cold afternoon in the rain. Here we see the RA-85621 on its way to the 22.
Post Reply