Maastricht Airport - Vliegveld Zuid-Limburg (old scans)

Aviation photos taken at Maastricht Aachen Airport
marcel66
Posts: 393
Joined: 28 Oct 2017, 19:00
Has thanked: 258 times
Been thanked: 376 times

Image

Image

Image

Image
These users thanked the author marcel66 for the post:
Guido
marcel66
Posts: 393
Joined: 28 Oct 2017, 19:00
Has thanked: 258 times
Been thanked: 376 times

Image

Image

Image

Image
These users thanked the author marcel66 for the post (total 2):
Guido, Blackjack
marcel66
Posts: 393
Joined: 28 Oct 2017, 19:00
Has thanked: 258 times
Been thanked: 376 times

Image

Image

Image

Image
These users thanked the author marcel66 for the post:
Guido
Wibo
Posts: 129
Joined: 30 Oct 2017, 08:39
Has thanked: 143 times
Been thanked: 362 times

ImageTF-ARP by Wim Boreas, on Flickr
These users thanked the author Wibo for the post (total 2):
Guido, marcel66
Wibo
Posts: 129
Joined: 30 Oct 2017, 08:39
Has thanked: 143 times
Been thanked: 362 times

ImageTF-ATZ by Wim Boreas, on Flickr
These users thanked the author Wibo for the post (total 2):
Guido, marcel66
Guido
Posts: 119
Joined: 28 Oct 2017, 17:18
Has thanked: 384 times
Been thanked: 267 times

Image

Image

Maastricht april 1989.

Nadat de spuithal van GPA/Expressair eerst drie Lufthansa Airbus A310-200's omgespoten had werd het tijd voor een oudgediende. Aero Lloyd Se-210 Caravelle D-ABAK ( Awwe BAK. Dialect voor oude bak ) stond naast de spuithal in het zonnetje toen ik mijn kans schoon zag en haar vereeuwigde. De kist werd in de nieuwe Aero Lloyd kleuren gespoten.
Lang heeft de bejaarde kist er niet van kunnen genieten. Al twee jaar later werd deze, in 1967 aan Iberia afgeleverde Caravelle, verkocht aan Aerosucre in Colombia alwaar de kist als HK-3676X door het leven ging. De Caravelle heeft ook nog even als 10507 dienst gedaan voor de Mexicaanse luchtmacht. Daarna was het over en uit voor deze Caravelle.

After the GPA / Expressair paint shop had first repainted three Lufthansa Airbus A310-200s, it was time for a good old veteran. Aero Lloyd Se-210 Caravelle D-ABAK was parked next to the paint shop when I took my chance and immortalized it. The plane was lateron painted in the new Aero Lloyd colors.
The Se-210 has not been able to enjoy it for long. Two years later, this Caravelle, delivered to Iberia in 1967, was sold to Aerosucre in Colombia, where the aircraft was registered HK-3676X. The Caravelle also served for the Mexican Air Force as well as 10507. Then it was over and out for this Caravelle.
These users thanked the author Guido for the post:
HansAir
Guido
Posts: 119
Joined: 28 Oct 2017, 17:18
Has thanked: 384 times
Been thanked: 267 times

Image

Maastricht. Maart 1987.

Behalve de militaire Lockheed C-141 Starlifter werden er ook civiele kisten ingezet voor de troepenswitch van het Amerikaanse leger in Brunssum. Zo verscheen in maart 1987 deze Skyworld Boeing 707 N708PC op een vlucht vanuit de VS met soldaten voor de NATO basis in Brunssum. Skyworld was een zogenaamde Travel Club en heette voorheen Ports of Call. De club was gebaseerd in Denver, Colorado.
Hier taxiet de N708PC weer uit voor vertrek naar, ik meen Frankfurt.

In addition to the military Lockheed C-141 Starlifter, civilian aircraft were also used for the troop switch of the US Army in Brunssum. For example, in March 1987 this Skyworld Boeing 707 N708PC appeared on a flight from the US with soldiers for the NATO base in Brunssum. Skyworld was a Travel Club and was previously called Ports of Call. The club was based in Denver, Colorado.
Here the N708PC taxiing out again for departure to, I believe to Frankfurt.
These users thanked the author Guido for the post:
HansAir
Guido
Posts: 119
Joined: 28 Oct 2017, 17:18
Has thanked: 384 times
Been thanked: 267 times

Image

Maastricht augustus 1996.

Een first visit die dag voor een Boeing 747 freighter van de Amerikaanse luchtvrachtvervoerder Atlas Air. De 747 kwam met een vracht auto-onderdelen uit Ypsilanti in opdracht van American International Airways. Het was de eerste keer dat Atlas Air op Beek verscheen. De N3203Y, een B747-100F, was in 1993 door Atlas Air overgenomen van Air France, waar de Queen of the Skies als F-BPVC door het leven ging en passagiers vervoerde. In 1997, een jaar na deze foto, nam Polar Air Cargo de machine over. Een jaar later alweer ging de kist naar Evergreen International, die de 747 in de vroege jaren 0 weer afstootte. In 2004 is de, toen 34 jaar oude Boeing 747-100 op Tel Aviv gesloopt...

A first visit that day for a Boeing 747 freighter from the American air cargo carrier Atlas Air. The 747 arrived with a load of car parts from Ypsilanti on behalf of American International Airways. It was the first time that Atlas Air appeared on Beek. The N3203Y, a B747-100F, was acquired by Atlas Air in 1993 from Air France, where the Queen of the Skies was known as F-BPVC and carried passengers. In 1997, one year after this photo, Polar Air Cargo took over the machine. A year later, the plane went to Evergreen International, who divested the 747 in the early zero's. In 2004, the 34-year-old Boeing 747-100 was scrapped in Tel Aviv ...
marcel66
Posts: 393
Joined: 28 Oct 2017, 19:00
Has thanked: 258 times
Been thanked: 376 times

Image
These users thanked the author marcel66 for the post:
Guido
marcel66
Posts: 393
Joined: 28 Oct 2017, 19:00
Has thanked: 258 times
Been thanked: 376 times

Image
These users thanked the author marcel66 for the post (total 3):
Wibo, HansAir, Guido
Post Reply