Maastricht Airport - Vliegveld Zuid-Limburg (old scans)

Aviation photos taken at Maastricht Aachen Airport
Guido
Posts: 110
Joined: 28 Oct 2017, 17:18
Has thanked: 341 times
Been thanked: 250 times

Image

Image

Image

Image

Maastricht 27 april 2013.
UPS Herkenbosch had die dag weer eens wat chartertjes uitgenodigd met vracht en de kisten kwamen van heinde en verre. Singapore Airlines kwam met een Boeing 747-400F uit het Verre Oosten. Fedex stuurde een McDonnell-Douglas MD-11F uit de VS. Cavok Airlines kwam met een Antonov An-12 uit Pardubice in Tsjechië. En ook deze Volga Dnepr Ilyushin IL-76-90VD kwam daar vandaan. Als ik mij niet vergis was dit een first visit of type want een IL-76-90VD hadden we nog niet gehad.
Volga Dnepr bestond in 2012 20 jaar, vandaar de feestelijke sticker op de romp.
We zien de Ilyushin hier na de landing op weg naar het C-platform.

That day UPS Herkenbosch had once again invited some charters with freight and the freighters came from everywhere. Singapore Airlines came in with a Boeing 747-400F from the Far East. Fedex sended a McDonnell-Douglas MD-11F from the US. Cavok Airlines came with an Antonov An-12 from Pardubice in the Czech Republic. And this Volga Dnepr Ilyushin IL-76-90VD also came from Pardubice. If I am not mistaken this was a first visit of type because we had not had an IL-76-90VD yet.
Volga Dnepr existed 20 years in 2012, hence the festive sticker on the fuselage.
We see the Ilyushin here after landing on the way to the C-platform.
marcel66
Posts: 373
Joined: 28 Oct 2017, 19:00
Has thanked: 242 times
Been thanked: 346 times

Image
These users thanked the author marcel66 for the post:
Guido
marcel66
Posts: 373
Joined: 28 Oct 2017, 19:00
Has thanked: 242 times
Been thanked: 346 times

Image
These users thanked the author marcel66 for the post (total 2):
HansAir, Guido
Wibo
Posts: 114
Joined: 30 Oct 2017, 08:39
Has thanked: 126 times
Been thanked: 323 times

ImageUR-09307 by Wim Boreas, on Flickr
These users thanked the author Wibo for the post (total 3):
marcel66, JeroenS, Guido
User avatar
Cargolouk
Posts: 1728
Joined: 28 Oct 2017, 17:13
Has thanked: 2 times
Been thanked: 90 times

Very nice shot Wim, thanks for sharing :o :o :D :D
Kind Regards/Greetz
Louk

The sky is the limit … but the opportunities are unlimited!
Guido
Posts: 110
Joined: 28 Oct 2017, 17:18
Has thanked: 341 times
Been thanked: 250 times

Image

Maastricht januari 1986.

Herinnert u zich de koude winters van 1985-1986, en 1986-1987 nog? Toen het tot soms meer dan dertig graden vroor s'nachts... Op één van die koude winterdagen in januari 1986 wist ik Air Algerie B737-200 7T-VEE vast te leggen die toentertijd een aantal keer per week op Beek verscheen voor een lading kakelverse eieren op te halen. De 737 was een convertible variant, wat niet meer wil zeggen dat de Boeing voor zowel vracht als passagiersvervoer geschikt was, maar Air Algerie zette de 7T-VEE uiteindelijk alleen maar in in het vrachtvervoer, samen met Lockheed Hercules 7T-VHG en 7T-VHL. Ook de Herculessen kwamen regelmatig op eierenvisite, sterker nog: De 7T-VHG was de 737 een half uur eerder voorgegaan.
B737-200 7T-VEE kwam helaas op dramatische wijze aan haar einde toen de kist in december 1994 te laag binnenkwam in de mist op Coventry Airport, een hoogspanningsmast raakte, en neerstortte waarbij de 5 bemanningsleden het leven lieten...

Do you remember the cold winters of 1985-1986, and 1986-1987? When it was freezing more than thirty degrees at night ... On one of those cold winter days in January 1986 I managed to capture Air Algerie B737-200 7T-VEE that appeared at Beek several times a week at the time to pick up a load of fresh eggs. The 737 was a convertible version, which means that the Boeing was suitable for both freight and passenger transport, but Air Algerie only used the 7T-VEE for freight operations, together with Lockheed Hercules 7T-VHG and 7T-VHL . The Hercules also regularly visited for eggs transportation, in fact: The 7T-VHG had preceded the 737 half an hour earlier.
B737-200 7T-VEE unfortunately came to a dramatic end in December 1994 when the plane came in too low in foggy conditions at Coventry Airport, hitting a power pylon on approach, whereafter it crashed, killing the 5 crew members...
Guido
Posts: 110
Joined: 28 Oct 2017, 17:18
Has thanked: 341 times
Been thanked: 250 times

Image

Image

Image

Maastricht. Mei 1988.

Gelukkig had het Turkse Torosair nog een tweede Boeing 727-200, want anders was het voor Torosair na het verlies van de TC-AJV, die damaged beyond economical repair raakte, die een ILS antenne raakte bij vertrek naar MST, moeilijk geworden. Boeing 727-200 TC-AJY was hun tweede 727 en in tegenstelling tot de bare metall 727 Alfa Juliett Victor was was de Alfa Juliett Yankee wit. De ondergang van Torosair een jaar later kende geen happy end voor deze machine. De kist werd in 1990 naar de VS geferried en is daar in datzelfde jaar gesloopt.

Fortunately, the Turkish airliner Torosair had a second Boeing 727-200, because otherwise it would have been difficult for Torosair after the loss of the TC-AJV, which was damaged beyond economical repair after hitting an ILS antenna on the way to MST. Boeing 727-200 TC-AJY was their second 727 and unlike the bare metal 727 Alfa Juliett Victor, the Alfa Juliett Yankee was white. The demise of Torosair a year later did not have a happy ending for this machine. The 727 was ferried to the US in 1990 and was scrapped that same year.
User avatar
Cargolouk
Posts: 1728
Joined: 28 Oct 2017, 17:13
Has thanked: 2 times
Been thanked: 90 times

Guido, again an very nice report with Pics !!👍👍👍
These users thanked the author Cargolouk for the post:
Guido
Kind Regards/Greetz
Louk

The sky is the limit … but the opportunities are unlimited!
marcel66
Posts: 373
Joined: 28 Oct 2017, 19:00
Has thanked: 242 times
Been thanked: 346 times

Image
These users thanked the author marcel66 for the post (total 5):
Wibo, HansAir, JeroenS, Airbus350XWB, Guido
marcel66
Posts: 373
Joined: 28 Oct 2017, 19:00
Has thanked: 242 times
Been thanked: 346 times

Image
These users thanked the author marcel66 for the post (total 2):
Wibo, Guido
Post Reply