Maastricht Aachen Airport B.V.

Aviation news & information concerning Maastricht Aachen Airport
Neplev
Posts: 283
Joined: 25 Oct 2017, 19:44

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by Neplev » 10 Nov 2017, 14:48

MAA has launched their new website today. Looks fresh!
These users thanked the author Neplev for the post:
Cargolouk


emenem
Posts: 11
Joined: 30 Oct 2017, 09:13

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by emenem » 14 Nov 2017, 08:19

Image
Image

limburgwiki
Posts: 64
Joined: 08 Nov 2017, 12:11

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by limburgwiki » 14 Nov 2017, 08:40

Negatieve slogan, erg slecht artikel, men zou ook eens een geheel positief bericht kunnen schrijven en ophouden met de oude koeien uit de sloot te halen. Een vergelijking maken met schiphol... tjonge zeg! Qua cargo worden er records cijfers geschreven als nooit van te voren. Qua pax gaat vanaf 2018 ook de sprong naar boven beginnen. Hopenlijk is de limburgse pers na de persconferentie vandaag positiever gestemd!

Lakenees
Posts: 40
Joined: 27 Oct 2017, 15:53

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by Lakenees » 14 Nov 2017, 14:15

Welkome investering
De uitbreiding van Corendon is een welkome investering voor Maastricht Aachen Airport, dat al jaren een kwakkelend bestaan leidt. Volgens het vliegveld heeft prijsvechter Ryanair al toegezegd volgend jaar ook drie bestemmingen vanaf Beek aan te doen. Met maatschappijen Wizzair en Germania wordt nog onderhandeld. 

How should we interpretate this article on delimburger.nl? Wizzair and Germania not sure yet? No extra destinations for Ryanair? Or should it be read that Germania and Wizz might add extra flights? And 3 additional destinations for Ryanair?

limburgwiki
Posts: 64
Joined: 08 Nov 2017, 12:11

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by limburgwiki » 14 Nov 2017, 16:01

Germania flight might be cancelled. Ryanair postponed the new flights due to unknow reason.
Wizzair will be back in spring with 2 new destinations (WAW & BUD) pending

Lakenees
Posts: 40
Joined: 27 Oct 2017, 15:53

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by Lakenees » 14 Nov 2017, 16:18

limburgwiki wrote:
14 Nov 2017, 16:01
Germania flight might be cancelled. Ryanair postponed the new flights due to unknow reason.
Wizzair will be back in spring with 2 new destinations (WAW & BUD) pending
2 steps forward 1 step back :?

Neplev
Posts: 283
Joined: 25 Oct 2017, 19:44

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by Neplev » 14 Nov 2017, 16:33

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... maastricht
CORENDON BREIDT FORS UIT OP LUCHTHAVEN MAASTRICHT

Foto (c) Reismedia
14 november 2017 - 10:43 | Door: Niek Vernooij | Foto: Reismedia
MAASTRICHT - Corendon gaat meer focus op Maastricht Aachen Airport leggen en breidt haar routenetwerk aankomende zomer fors uit. Dat maakte de touroperator dinsdagochtend bekend tijdens een persconferentie op de luchthaven van Maastricht. Een Boeing 737-800 wordt het hele zomerseizoen in Maastricht gestationeerd.
De bestemmingen Zakynthos, Corfu, Ibiza, Kos, Tunesië en Catania en Trapani op Sicilië behoren tot de nieuwe routes die deze zomer aangevlogen worden vanaf Maastricht Aachen Airport. Daarnaast wordt er ook gevlogen op de al bestaande routes vanaf de luchthaven, namelijk Turkije, Kreta en Algarve.

Corendon breidt haar vliegnetwerk vanaf Maastricht uit naar een totaal van elf unieke bestemmingen in zes verschillende landen. Het pakketreis-aanbod komt uit op een totaal van twaalf vakantiebestemmingen, omdat de vluchten naar het Portugese Faro twee opties voor pakketreizen bieden: de Spaanse Costa de la Luz en de Portugese Algarve. Samen is de uitbreiding goed voor 17 vluchten per week; op jaarbasis gaat Corendon 140.000 reizigers vervoeren vanaf de Limburgse luchthaven. In totaal gaat het daarbij om 70.000 pakketreizen die de touroperator hoopt te verkopen.

Het zomerseizoen gaat op 19 april van start, dan zal de eerste vlucht uitgevoerd worden. Corendon vliegt tot en met oktober twee keer per week naar Antalya, Kreta, Catania, Rhodos, Trapani en Kos. Tunesië, Zakynthos, Corfu, Ibiza en Faro worden eenmaal per week aangevlogen.

Voor Maastricht Aachen Airport betekent de uitbreiding van Corendon goed nieuws. Op een totaal van zo'n 180.000 passagiers die de luchthaven dit jaar verwacht zijn 140.000 passagiers extra passagiers meer dan welkom. De luchthaven start binnenkort met een 'extreme make-over' van de gedateerde terminal, die voor de start van het zomerseizoen klaar moet zijn.

Corendon mikt met de vluchten vanaf Maastricht voornamelijk op de Nederlandse markt (60 procent), en in mindere mate op de Belgische (35 procent) en Duitse (5 procent). Het is daarbij volgens CEO Steven van der Heijden met name een uitdaging om passagiers uit Brabant en Gelderland naar Maastricht te lokken, in plaats van dat ze vanaf Schiphol vliegen.

Klein en overzichtelijk
"De perceptie van mensen bij Maastricht Airport hier in de regio is dat het dichtbij, klein, rustig en overzichtelijk is. Voorheen werd dat kleine juist als negatief beschouwd, maar tegenwoordig is dat juist een voordeel. Op Schiphol moet je veel langer van tevoren aanwezig zijn omdat het meer tijd kost om door de veiligheids- en paspoortcontrole te komen. Vervolgens ben je nog extra euro's kwijt aan veel te dure koffie."

“We stimuleren de ontwikkeling van regionale luchthavens graag, in plaats van dat drukke en dure Schiphol waar we niet meer kunnen groeien. Kijk alleen al naar die lange taxitijden van en naar Polderbaan. Daarvoor moeten we per vlucht 130 kilo extra brandstof meenemen. Op regionale luchthavens kunnen we door de snelle afhandeling veel meer productie draaien. Voordeel van Maastricht is bovendien dat het zuidelijker ligt, dat scheelt toch al gauw tien minuten vliegen.”

Corendon bekijkt nog mogelijkheden om ook in het winterseizoen 2018/2019 vanaf Maastricht Aachen Airport te vliegen. "We starten een onderzoek om te kijken of dat haalbaar is", zegt Corendon-topman Atilay Uslu. "Het zal ook afhangen van hoe de vluchten het komende zomerseizoen verkopen. Het zal dan gaan om zonbestemmingen als Egypte en de Canarische Eilanden."

Lakenees
Posts: 40
Joined: 27 Oct 2017, 15:53

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by Lakenees » 16 Nov 2017, 06:52

Image

Neplev
Posts: 283
Joined: 25 Oct 2017, 19:44

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by Neplev » 16 Nov 2017, 08:18

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20171116_ ... et-munchen
Krijgt Maastricht Aachen Airport een directe lijnverbinding met München?
Vandaag om 06:49

Het vliegveld van München. FOTO: ISTOCK
MAASTRICHT-AIRPORT - Naast vakantie- en vrachtvluchten moet ook het zakelijk vliegverkeer een plek krijgen op Maastricht Aachen Airport. Eind dit jaar kunnen maatschappijen inschrijven op een aansluiting met een internationaal knooppunt. Een lijnverbinding met München wordt het meest kansrijk geacht.

Het was een expliciete voorwaarde van de gemeente Maastricht, voor een bijdrage van twee miljoen euro in de doorstart van Maastricht Aachen Airport (MAA) in mei 2015: ‘Realiseer een lijnverbinding met een internationale hub’. Komende maand komt er daarvoor een aanbesteding en kunnen maatschappijen hun interesse kenbaar maken.

BMW
Hans Latour, hoofd routeontwikkeling MAA, acht een luchtbrug met München het meest kansrijk. Dit gelet op de relatie BMW-VDL Nedcar, maar ook vanwege de interesse over en weer voor congressen en beurzen. Voorts is München als transferluchthaven de laatste jaren zeer interessant geworden voor vakantiegangers.

Hoewel er ook vanuit Düsseldorf en Weeze op München wordt gevlogen, denkt Latour persoonlijk dat een verbinding met de Beierse hoofdstad meer kans van slagen heeft dan een met bijvoorbeeld Amsterdam.

Corendon
De aanbesteding volgt op het nieuws dat Corendon zijn aanbod vakantievluchten vanaf Beek volgend seizoen (april tot en met oktober) fors zal uitbreiden en er zelfs een vliegtuig zal stationeren. Dat betekent een eerste vertrek dagelijks in de ochtenduren en een laatste aankomst laat in de avond. Kortom, extra vakantietijd voor de reizigers.

Corendon wil zich onderscheiden met pakketreizen, daar waar de andere luchthavens in de euregio zich vooral sterk focussen op alleen goedkope vliegtickets.

Bromvliegen
Het aantal vliegbewegingen op MAA gaat komend jaar omhoog naar circa 25.000, verdeeld over circa 16.000 grote en 9.000 kleine vliegtuigen. Dat aantal ligt beduidend lager dan de ruim 90.000 in de jaren negentig. Daaronder waren destijds ook vele zogeheten ‘bromvliegen’, kleine, laagvliegende en derhalve lawaaiige lesvliegtuigen.

Door Frans Dreissen

Post Reply