Maastricht Aachen Airport B.V.
Maastricht Aachen Airport B.V.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... nigen-zich
Why is this not possible for MAA?
I hear and read nothing from “ We love MAA”
Why is this not possible for MAA?
I hear and read nothing from “ We love MAA”
Kind Regards/Greetz
Louk
The sky is the limit … but the opportunities are unlimited!
Louk
The sky is the limit … but the opportunities are unlimited!
-
- Posts: 508
- Joined: 30 Oct 2017, 09:40
- Location: EHBK/MST
Re: Maastricht Aachen Airport B.V.
We Love MAA already did a petition and this was given to the Province a short while ago..Cargolouk wrote: ↑05 Dec 2018, 14:30https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... nigen-zich
Why is this not possible for MAA?
I hear and read nothing from “ We love MAA”
So actually the Schiphol guys are following the MST example

https://petities.nl/petitions/laat-maas ... ?locale=nl
https://www.1limburg.nl/duizenden-handt ... g-geklaagd
Regards,
Mark
Re: Maastricht Aachen Airport B.V.
Kind Regards/Greetz
Louk
The sky is the limit … but the opportunities are unlimited!
Louk
The sky is the limit … but the opportunities are unlimited!
Re: Maastricht Aachen Airport B.V.
Dat jaar is veel te ambitieus!Tinus wrote: ↑10 Jan 2019, 13:51https://www.1limburg.nl/luchtverkeersle ... t=topstory
Kind regards
Martijn Beckers
Re: Maastricht Aachen Airport B.V.
See website Luchtvaartnieuws about the plan for business travellers at MAA in the near future. ( new airline ?? ) ( dutch only )
Re: Maastricht Aachen Airport B.V.
Plan voor nieuwe zakelijke airline op Maastricht'
Foto (c) Reismedia
11 januari 2019 - 14:41 | Door: | Foto: Reismedia
MAASTRICHT AIRPORT - Er wordt gewerkt aan de oprichting van een nieuwe luchtvaartmaatschappij die zakelijke vliegverbindingen vanaf Maastricht Aachen Airport moet gaan aanbieden. Fons Latour, Head of Aviation Development van de luchthaven, hoopt dat het initiatief van de grond komt.
“Het plan is om routes te starten naar Londen en München, en mogelijk nog meer. Dat is nog niet in kannen en kruiken, de initiatiefnemers zijn bezig om voldoende kapitaal binnen te halen. Maar ze zijn in een vrij vergevorderd stadium.”
Wie er achter het initiatief zit kan Latour nog niet zeggen. Ook een mogelijke startdatum van de vluchten is op dit moment nog niet in zicht. “Dat kan twee maar ook zes maanden duren. We geven ze alle tijd.”
In 2013 werd ook al een poging gedaan om een luchtvaartmaatschappij op te richten die Maastricht Aachen Airport als thuisbasis moest krijgen. Maastricht Airlines, zoals de maatschappij heette, kwam door allerlei tegenslagen uiteindelijk niet van de grond. Datzelfde gold voor Wings of Maastricht.
Ongeacht dit nieuwe regionale initiatief wel of niet van de grond komt rekent Maastricht Aachen Airport in 2019 op een verdere stijging van het aantal passagiers. In 2018 passeerden al zo’n 290.000 reizigers de luchthaven, ongeveer een derde meer dan een jaar eerder.
Corendon breidt uit
De verwachte groei voor 2019 is vrijwel volledig toe te schrijven aan touroperator/airline Corendon, dat gedurende het hele zomerseizoen twee Boeing 737’s in Zuid-Limburg stationeert. Afgelopen zomer vloog Corendon alleen tijdens het hoogseizoen met twee toestellen vanaf Maastricht.
De extra capaciteit stelt Corendon in staat de capaciteit op bestaande routes te vergroten en nieuwe routes te openen. Nieuwe Corendon-bestemmingen zijn de Canarische Eilanden (Gran Canaria en Tenerife), het Turkse Izmir en Samos en Lesbos in Griekenland.
Ook nieuw is Palermo op Sicilië, dat de vluchten naar Catania en Trapani op hetzelfde Italiaanse eiland vervangt. Wel zijn Ibiza en Enfidha (Tunesië) zijn uit het Corendon-aanbod verdwenen. Verder opent Ryanair een nieuwe lijndienst naar Malta, de vierde route van de Ierse prijsvechter vanaf Maastricht.
None of the above information may be copied without written confirmation of FLYMST.NL