Maastricht Aachen Airport B.V.

Aviation news & information concerning Maastricht Aachen Airport
Lakenees
Posts: 40
Joined: 27 Oct 2017, 15:53

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by Lakenees » 03 Nov 2017, 09:13

Vraagje bij gebrek aan een lounge: hoeveel cargo vliegtuigen kunnen er momenteel gelijktijdig afgehandeld worden? En waarom worden de cargo vluchten momenteel weer hoofdzakelijk afgehandeld op het B-apron?

emenem
Posts: 11
Joined: 30 Oct 2017, 09:13

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by emenem » 05 Nov 2017, 10:00

Lakenees wrote:
03 Nov 2017, 09:13
Vraagje bij gebrek aan een lounge: hoeveel cargo vliegtuigen kunnen er momenteel gelijktijdig afgehandeld worden? En waarom worden de cargo vluchten momenteel weer hoofdzakelijk afgehandeld op het B-apron?
Er zijn 5 parkeerplaatsen voor "wide-bodies" maar de beperkende factor is waarschijnlijk beschikbaar personeel/equipement. De keuze voor welk apron heeft met de vracht te maken, import of export, welke het meest is.

edmond
Posts: 22
Joined: 28 Oct 2017, 17:57

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by edmond » 05 Nov 2017, 10:12

Dan wordt het toch hoog tijd dat er personeel en materiaal bij komt voor dat straks de maatschappijen gaan lopen.Is dit ook de oorzaak van de vele vertragingen bij de vracht?

Neplev
Posts: 283
Joined: 25 Oct 2017, 19:44

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by Neplev » 05 Nov 2017, 11:50

Vertragingen staan los hier van 90% is slot gerelateerd

SpottertechYT
Posts: 53
Joined: 27 Oct 2017, 17:24

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by SpottertechYT » 06 Nov 2017, 16:06

Why are there so many ATG-flights at the moment?
New airline? Isn't flying for some other airline if i'm right.

FLYMST.NL
Site Admin
Posts: 603
Joined: 25 Oct 2017, 14:13

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by FLYMST.NL » 06 Nov 2017, 16:51

ATG is allready flying at MST for months, noting new.
None of the above information may be copied without written confirmation of FLYMST.NL

Lakenees
Posts: 40
Joined: 27 Oct 2017, 15:53

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by Lakenees » 06 Nov 2017, 17:04

FLYMST.NL wrote:
06 Nov 2017, 16:51
ATG is allready flying at MST for months, noting new.
Are they not operating on behalve of SilkWay / Skygates?

FLYMST.NL
Site Admin
Posts: 603
Joined: 25 Oct 2017, 14:13

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by FLYMST.NL » 06 Nov 2017, 17:09

Indeed extra capacity!
None of the above information may be copied without written confirmation of FLYMST.NL

Lakenees
Posts: 40
Joined: 27 Oct 2017, 15:53

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by Lakenees » 06 Nov 2017, 17:12

FLYMST.NL wrote:
06 Nov 2017, 17:09
Indeed extra capacity!
I think that was SpotterTechs question. Noticed some further increase in the number of flights operated by / on behalve of skygates/ silkway?

Siem
Posts: 47
Joined: 28 Oct 2017, 18:15

Re: Maastricht Aachen Airport B.V.

Post by Siem » 09 Nov 2017, 17:39

Lakenees wrote:
31 Oct 2017, 12:48
ABC wilde daarop eerst naar Maastricht Aachen Airport verhuizen. Dat vliegveld viel echter af omdat het papierwerk rond de verlengde start- en landingsbaan nog niet op orde was. ABC Nederland-manager Henk-Jan van Keulen liet toen weten dat zijn Russische bazen niet te spreken waren over de communicatie vanuit Maastricht. 

'Ze hadden de Russen een beetje moeten pamperen, op de hoogte moeten houden', aldus Van Keulen. 'We hoorden niets.' ABC besloot daarop met 12 vluchten naar het vliegvel0d in Luik te verhuizen. Schiphol behield er 10.

Uit de volkskrant van vandaag
Vreemd zo'n sneer achteraf over de communicatie, tegen Nieuwsblad Transport meldde Van Keulen al eerder dat MAA geen optie was met de volgende woorden: ‘We komen altijd vol aan en gaan er ook vol uit en dan levert de baan in Limburg beperkingen op. Daarnaast is de tweede vrachtloods van MAA pas volgend jaar klaar. Zo lang kunnen wij niet wachten’, aldus de landenmanager.

Post Reply