MAA - rumours, pax numbers, chat
-
- Posts: 70
- Joined: 08 Nov 2017, 12:11
Re: MAA - rumours, pax numbers, chat
Due to a national strike in Belgium coming Wednesday , febr. 13th. Tui fly Belgium will move some flights to MAA. ( and others)
Chance for spotters to shoot pictures from those extra flights !
Chance for spotters to shoot pictures from those extra flights !
Re: MAA - rumours, pax numbers, chat
found following article on nieuwsblad transport: https://www.nieuwsbladtransport.nl/luch ... is-twente/
how is this possible? Are we full in Maastricht? The runway in Twente is no longer than MST? Are we actually saying no to potential customers?
how is this possible? Are we full in Maastricht? The runway in Twente is no longer than MST? Are we actually saying no to potential customers?
-
- Posts: 70
- Joined: 08 Nov 2017, 12:11
Re: MAA - rumours, pax numbers, chat
Hiervoor mag je de tegenstanders van de luchthaven voor aankijken, door hun toedoen moet de luchthaven allerlei concessies doen om hun tegemoet te komen. Dat er al geen vrachtvluchten meer mogen plaatsvinden tussen 0600 en 0700 en er geen Antonov 12 toestellen mogen komen weten we inmiddels al maar het gaat veel en veel verder, hun nieuwe eis is minder cargo toestellen en de luchthaven alleen nog maar open tussen 0730- en 2200 uur, kan me voorstellen dat de luchthaven niks meer durft te accepteren.
Verder valt het me op dat het de luchtvaart enthousiasten rond MST het verder koud laat ik zie erg weinig support als ondersteuning op de website die zich VOOR MST inzet, beetje erg jammer.. Jullie zouden allemaal op de barricaden moeten staan onze luchthaven en hobby wordt langzaam door een kleine groep totaal afgebroken! Ik kan hier zo boos om worden, en kan me niet voorstellen dat het jullie allemaal zo koud laat...


www.welovemaa.nl
https://www.facebook.com/welovemaa/
-
- Posts: 46
- Joined: 14 Mar 2018, 21:21
Re: MAA - rumours, pax numbers, chat
Ik ben het hier helemaal met je mee eens, de groep die zich voor de luchthaven stelt, trekt steeds vaker terug of als er positief nieuws is wordt er vaak negatief gereageerd.
Ben er zelf ook een beetje klaar, en zeker de Limburger krant die graag anti-luchthaven propaganda rond spreid...
Ben er zelf ook een beetje klaar, en zeker de Limburger krant die graag anti-luchthaven propaganda rond spreid...
Re: MAA - rumours, pax numbers, chat
Dat in Maastricht een runway ligt van 2750 mtr. en waarvan men slechts 2500 mtr. mag gebruiken. eerst niet en dan wel toegestaan en nu weer niet, is niet bevorderlijk voor aantrekken van nieuwe vrachtklanten en ook niet voor het vertrouwen bij bestaande vrachtklanten.
En als de grootste pax. klant , Corendon , een 3e toestel tijdens de drukke vakantiemaanden wil stationeren maar dit wordt afgeraden om meerdere redenen zoals beperkte terminal cap. en geluidshinder lijkt me ook niet bevordelijk voor verdere groei (en werkgelegenheid) voor de luchthaven. Zowel Tui als Transavia waar gesprekken mee zijn ( of geweest), nemen zoiets beslist mee in hun besluitvorming.
Forse investeringen zijn gewenst op gebied van geluidbeheersing/vermindering ( aarden geluidswal ? electro APU ? ) maar door het cyclisch karakter van het luchtvaartgebeuren moeilijk om hiervoor de benodigde financ. middelen te verkrijgen . ( minimaal vertrouwen bij de fondsverstrekkers )
Voorbeeld . passagiersaantallen januari 2013 bedroegen 16.087 !!! en in januari 2018 slechts 3283.
Het is een formidabele prestatie van MAA die afgelopen jaar geleverd werd , qua vrachtvolume en passagiersgroei , vernieuwing terminal , cargo terminal east ontwikkeling maar er is nog een heel lange weg te gaan en inderdaad meer positieve support is zeer hard nodig.
En als de grootste pax. klant , Corendon , een 3e toestel tijdens de drukke vakantiemaanden wil stationeren maar dit wordt afgeraden om meerdere redenen zoals beperkte terminal cap. en geluidshinder lijkt me ook niet bevordelijk voor verdere groei (en werkgelegenheid) voor de luchthaven. Zowel Tui als Transavia waar gesprekken mee zijn ( of geweest), nemen zoiets beslist mee in hun besluitvorming.
Forse investeringen zijn gewenst op gebied van geluidbeheersing/vermindering ( aarden geluidswal ? electro APU ? ) maar door het cyclisch karakter van het luchtvaartgebeuren moeilijk om hiervoor de benodigde financ. middelen te verkrijgen . ( minimaal vertrouwen bij de fondsverstrekkers )
Voorbeeld . passagiersaantallen januari 2013 bedroegen 16.087 !!! en in januari 2018 slechts 3283.
Het is een formidabele prestatie van MAA die afgelopen jaar geleverd werd , qua vrachtvolume en passagiersgroei , vernieuwing terminal , cargo terminal east ontwikkeling maar er is nog een heel lange weg te gaan en inderdaad meer positieve support is zeer hard nodig.