Maastricht Cityliner

Aviation chat, general information & rumours about Maastricht Aachen Airport
27L
Posts: 57
Joined: 28 Oct 2017, 23:40

Maastricht Cityliner

Post by 27L » 25 Mar 2019, 07:55

Great news for this start up Maastricht-based airline ! Any rumours on which London airport it will be ?

Multiverse
Posts: 57
Joined: 14 Mar 2018, 21:21

Re: Maastricht Cityliner

Post by Multiverse » 25 Mar 2019, 13:24

I think for connections heathrow will be the best! But bussines wise I think CIty would be great!

florianmst
Posts: 48
Joined: 05 Dec 2017, 14:38

Re: Maastricht Cityliner

Post by florianmst » 25 Mar 2019, 16:10

I'd be surprised if they launched London first. I think they will launch Munich, there's the connection to VDL plus regarding London there's this Brexit thingy going on... :lol:

dreamflight
Posts: 89
Joined: 30 Oct 2017, 16:34

Re: Maastricht Cityliner

Post by dreamflight » 26 Mar 2019, 17:52

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190326_042 ... -bagage-af
ASL handelt ook uw bagage af
ZAKENVLUCHTEN

HASSELT / DEURNE - Het zakenvluchtenbedrijf ASL van Philippe Bodson gaat voortaan ook bagage afhandelen en koopt een nieuw vliegtuig voor chartervluchten. Alles samen ruim 10 miljoen aan investeringen en 20 extra jobs.
Er beweegt van alles in de ASL Group met hoofdkwartier in Hasselt. Via een overname was de groep sinds vorig jaar al actief in bagageafhandeling van zakenjets op de luchthaven van het Nederlandse Groningen. Die activiteiten gaat Philippe Bodson nu uitbreiden naar de luchthavens van Deurne, Maastricht en een niet nader genoemde vierde luchthaven. “We hebben een akkoord met de luchthaven van Deurne”, zegt Philippe Bodson, de oprichter van ASL. “Dat betekent dat we alle passagiers kunnen ontvangen en in de watten leggen via de nieuwe Business Terminal (een aparte terminal voor zakenvluchten) die we huren van de luchthaven. We kunnen daarnaast ook passagiers met hun bagage ontvangen via ons eigen terminalgebouw. Dat brengt niet alleen de kwaliteit van onze dienstverlening naar een nog hoger niveau, maar stellen we die ook ten dienste van andere binnenkomende zakenvluchten.”

Loods

ASL gaat daarom ook een nieuwe loods van 2.400 m² bouwen, de hele Business Terminal verder inrichten en ook het eigen gebouw aanpassen. Voorts wordt er ook geïnvesteerd in al het nodige materieel. “De eigen afhandeling biedt ook perspectieven om ooit lijnvluchten vanuit Deurne te organiseren,” zegt Bodson. “We hebben daarover al overlegd met de luchthavenautoriteiten. Zo kunnen we een nog betere service bieden aan de zakenreiziger.”

Embraer

ASL Group heeft ook zijn tweede toestel voor de chartervluchten besteld. ASL had voor zijn project Air Charters Europe (samen met een Nederlandse zakenpartner) al een Embraer ERJ 135 aangekocht, met (ruim) plaats voor 30 passagiers. In juni wordt een gelijkaardig tweede toestel (ERJ 145) geleverd met plaats voor 42 passagiers. “De chartervluchten lopen als een trein”, zegt Bodson. “Belgische bedrijven, organisaties en voetbalclubs kunnen voor beurzen, congressen of wedstrijden in het buitenland straks twee vliegtuigen bij ons charteren, zonder dat ze daarvoor een beroep moeten doen op een buitenlandse partij die daarvoor een vliegtuig vanuit het buitenland moeten laten overvliegen.”

Naast de Embraer 145 jet verwacht ASL ook nog vier nieuwe vliegtuigen voor klanten, waarvan er twee in Deurne en twee in Rotterdam zullen gestationeerd worden.

Pool

Alles samen investeert ASL Group meer dan 10 miljoen euro in deze nieuwe ontwikkelingen, en komen er 15 tot 20 jobs bij. ASL werd meer dan 20 jaar geleden opgericht door Philippe Bodson. Het begon met het beheren van de privévliegtuigen van andere ondernemers en bedrijven voor zakenvluchten. Ondertussen kan ASL al rekenen op een pool van 35 vliegtuigen die ingezet worden vanuit negen luchthavens in België en Nederland, een eigen onderhoudsdienst in Rotterdam, een eigen pilotenschool en nu ook afhandelingsdiensten voor zakenvluchten in België en Nederland. Philippe Bodson, die graag onderneemt via partnerships, is daarnaast nog actief in catering, events, feestverhuur en reizen. Alles samen telt de groep 150 medewerkers.
Last edited by dreamflight on 26 Mar 2019, 20:22, edited 1 time in total.

Multiverse
Posts: 57
Joined: 14 Mar 2018, 21:21

Re: Maastricht Cityliner

Post by Multiverse » 26 Mar 2019, 19:49

Somebody able to copypaste the entire article? Or any information with cityliner?

dreamflight
Posts: 89
Joined: 30 Oct 2017, 16:34

Re: Maastricht Cityliner

Post by dreamflight » 26 Mar 2019, 20:22

Multiverse wrote:
26 Mar 2019, 19:49
Somebody able to copypaste the entire article? Or any information with cityliner?
Done - See above !
These users thanked the author dreamflight for the post:
JesseV

Multiverse
Posts: 57
Joined: 14 Mar 2018, 21:21

Re: Maastricht Cityliner

Post by Multiverse » 07 Apr 2019, 12:12

Any new information known about cityliner?
Is the project still going on?

Multiverse
Posts: 57
Joined: 14 Mar 2018, 21:21

Re: Maastricht Cityliner

Post by Multiverse » 18 Apr 2019, 19:47

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20190418_ ... r-eind-mei

Very happy to see some news about the airline!

Ps: anyone able to read whole article and mind posting it here?

FLYMST.NL
Site Admin
Posts: 867
Joined: 25 Oct 2017, 14:13

Re: Maastricht Cityliner

Post by FLYMST.NL » 18 Apr 2019, 20:12

De presentatie van de nieuwe luchtvaartmaatschappij Maastricht Cityliner op Maastricht Aachen Airport vindt later plaats dan aanvankelijk gedacht.
„Niet dat er problemen zijn; integendeel zelfs”, zegt Wouter de Vries, de drijvende kracht achter het project. „Het onderhandelen met investeerders en ondernemers die ons steunen en het verkrijgen van alle noodzakelijke handtekeningen, vergt simpelweg iets meer tijd.”

De Vries denkt de lijndienst nu eind mei te kunnen lanceren tijdens een officiële presentatie. Met het optuigen van nieuwe ‘cityhopper’ is een startkapitaal van 8 miljoen euro gemoeid. De VDL Groep is een van de partijen die financiële steun heeft toegezegd. Naar verluidt behoren ook de vastgoedondernemers Ward Vleugels en Ger Ruijters, DSM en ABP tot de participanten en zou ontwikkelingsmaatschappij LIOF investeren.

Embraer145

Exploitant wordt ASL/Jet-Netherlands uit Hasselt. Er zal worden gevlogen met een Embraer 145 met 42 zitplaatsen. Over de bestemming wil De Vries nog niets kwijt. Uit onderzoek onder zowel zakelijke klanten als vakantiereizigers blijkt dat er voldoende belangstelling is voor een luchtbrug naar München en ook Londen.

„Er liggen diverse scenario’s. Vliegen we direct al naar meerdere bestemming of beginnen we met eentje en breiden dan langzaam uit? We willen zo efficiënt mogelijk vliegen”, aldus De Vries, medeoprichter van het gerenommeerde accountants- en belastingadviesorganisatie RSM Wehrens Mennen De Vries.
None of the above information may be copied without written confirmation of FLYMST.NL

florianmst
Posts: 48
Joined: 05 Dec 2017, 14:38

Re: Maastricht Cityliner

Post by florianmst » 24 May 2019, 15:21

I'm just curious - has anyone heard anything? :) I'm a bit puzzled to be honest about the project, we have the founder making comments to newspapers but there's nothing else really - not even a basic landing page or anything like that which just doesn't make sense from a PR perspective. The feeling I get is that's it's all still gonna be a while before we see things.

Post Reply